2018 m. sausio 17 d., trečiadienis

,,Ledi Siuzana"





,,Ledi Siuzana"




Džeinė Ostin




1871 m.



Išleista praėjus 54-veriems metams po rašytojos mirties. Išleista praėjus 77-eriems metams nuo numanomo parašymo laiko. O kaip aš džiaugiuosi kad ją išleido! :) Džeinė Ostin (orig. Jane Austen) parašė septynis romanus ir ,,Ledi Siuzana" yra paskutinysis mano skaitymuose (jau skaityti: ,,Įtikinėjimas", ,,Mensfildo parkas", ,,Protas ir jausmai", ,,Puikybė ir prietarai", ,,Ema'', ,,Nortangerio abatija"). Ir ką? O tą, kad perskaičiusi jau visus autorės romanus, galiu tvirtai teigti, jog tai pats geriausias Džeinės Ostin romanas!!!! !!! :)

Pati istorija ne itin nuotaikinga, o tiksliau net labai liūdna, nes istorija yra apie motiną, kuri save myli gerokai labiau nei savo dukrą ir savo gyvenimą gerina dukters sąskaita. Tačiau istorijos detalumas ir konkretumas meistriškas. Romano forma - naujiena mano skaitiniuose - laiškų forma. Literatūros analizėje tai vadinama epistoliniu romanu. Epistoliniai romanai nuo šiol yra tarp mano mėgstamiausiųjų :)

,,Ledi Siuzana" mane pasiekė audio forma anglų kalba. Romano epistolinė forma audio knygai anglų kalba iš pradžių atrodė sunkiai įveikiama, todėl, kad kiekviename laiške vis kitas žmogus rašo dar kitam. Nėra terpės apsiprasti su veikėjų vardais ir tarpusavio santykiais. Skaitytojas tiesiog įmetamas į situaciją. Man pagelbėjo tai, kai į knygą įsitraukiau skaitydama ne po laišką ar du, bet po keletą laiškų vienu prisėdimu. Daug laiškų skaitant iš eilės, kažkaip susigaudymas tekste tiesiog ateina. Autorė matyt stipriai padirbėjo prie to, tiesiog įspūdingas kūrinys.

LibriVox.org puslapyje yra pasiekiama legali ir nemokama audio knyga įrašyta anglų kalba ,,Lady Susan". LibriVox.org turi programėlę telefonui, kurioje knygas galima klausyti atsisiuntus į telefoną ar tiesiogiai leidžiant interneto ryšiu.


Malonaus skaitymo! :)
...ar klausymo :]
Emilija