2022 m. liepos 13 d., trečiadienis

,,Vėjų rožė"

 




,,Vėjų rožė"



Jonas Endrijaitis


2001 m.
92 psl.
ISBN 9955-431-07-5

IV-oji autoriaus eilėraščių knyga, bet pirmoji pakliuvusi man į rankas. Gebėjimu suvokti lyriką didžiuotis negaliu, bet paskaityti eilėraščius mėgstu. Nesuvokiami kontrastai, kasdienei galvai, tiesiog beprasmybės, kartais pažadina racionalias ir tikroviškas mintis. Tarsi netikėti pabudimai. Tai man patinka :)

Man patiko trys eilėraščiai ,,Akmenys". Jie paprasti, ramiai gilūs. Tai gyvenimo akmenys aprašyti trimis eilėraščiais. Jauku.... ,,Gyveni, bet esi memuaras, tik nėra kam tave užrašyti".

Skyrius ,,Pabaigos pradžia" man patiko labiausiai. Autorius pateikia koks sudėtingas yra gyvenimo paprastumas.

Knygoje dar vienas išsiskiriantis skyrius: ,,Bohema". Man jis buvo kiek per tikroviškas, o gal tiesiog nebuvau jam pasiruošusi. Jame eilėraščiai erotinėmis temomis ir itin vaizdūs! Sakyčiau net svyruoja ties padorumo/vulgarumo riba. Čia matyt ir išryškėja meniškas talentas: ties riba. Labiausiai dėmesį prikaustė IV-ojo skelbimo eilėraštis :)

,,O po mirties vėl būsi gimęs,
Jei augalo kakta rasos ---
"

Kadangi knygos eilėraščiai neturi bendros temos, tad vertinti viršelio atitikimą turiniui sunku. Viršelio atitikimas knygos pavadinimui yra fantastiškas: vėjo supūstas ugnies žiedas išsiskleidžiantis kaip rožė - itin poetiška vėjų rožės interpretacija!

Įspūdingo skaitymo!
Emilija